Thursday, April 12, 2007

Handlet litt i dag!




Var på Felleskjøpet og handlet litt. Måtte ha ei emaljebalje med hank og et sett som består av et brett med tre små blomsterkrukker. Gleder meg til sommeren og kan plante blomster i de! Har ikke tatt bilde av nytingene ennå men har tatt litt bilder av vinduene i stua i kveld.

Før påske skiftet jeg til disse gardinene, var så lei av de røde gardinene som hadde hengt oppe siden september, så nå var det på tide å få litt vår inne i stua. Disse gardinene har jeg ikke brukt på tre år! Var litt spent på hvordan de kom til å bli, for sist vi hadde de oppe hadde vi et stort panoramavindu her! Vi skiftet ut vinduet med disse to sommeren for tre år siden da minstemann var bare en liten baby på 2 mnd. Vi fikk ei helt ny stue, og et helt nytt hus føltes det nesten som. Vi skiftet også ut husmorvinduet som var på kjøkkenet med et samme type vindu som de på stua samtidig og alle tre er på samme vegg ut mot gata, så det ble en ny fasade. Samtidig la vi ny bordkledning på samme veggen.
Lyskronene i vinduene kjøpte jeg på Ellos for 129,- stykket, de ble solgt kun i topakk men det var jo to stk jeg skulle ha så det passet meg utmerket! Glasskupplene var ikke inkludert, de kjøpte jeg etter en intens og lang leting på NO1 for 10,- stk. Og de passet helt perfekt!
Lampene i vinduene er kjøpt på en liten butikk ved siden av Nordby-senteret i Sverige før du kommer til Svinesund. Jeg kjøpte først bare den ene, fikk foreldrene mine til å se om de fant en til meg et par år etter at jeg kjøpte den første. Var veldig spent på om de fortsatt hadde denne typen lamper, dessuten så hadde denne lille butikken vært brent ned så om butikken eksisterte i det hele tatt var ennå mere spennende! Så da de kom hjem med lampa var jeg gulle fornøyd! De er laget av never, har hørt om andre lamper som er laget av svineskinn som ser likedan ut og de er vist veldig skjøre, men disse er helt myke og ikke så sårbare. De tåler en støyt og det er bra med to små ville gutter i huset!

1 comment:

Hulda said...

Gardinene så lyse og fine ut. Det er godt nå når det går mot sommer. :)