Sunday, April 15, 2007

Vår på Jektstrand!

I helga har vi vært i Sør-Sjona på Jektstrand der vi har campingvogna vår. Mannen min holder på å bygge spikertelt, og her ser dere litt av hvordan det blir. Vi skal male det hele hvitt.
Her er første vinduet ferdig, mangler bare litt maling. Flott med de knektene. Vi har knekter på vinduene hjemme også og jeg synes det gjør seg så utrolig mye! Vinduet har han laget selv, vi hadde et gammelt stort vindu som han fikk en kompis til å skjære ut tre vindu i de målene han ville ha, og resten har han gjort selv. Kjekt med nævenyttige mannfolk!Her ser dere det som en gang var en butikk men som nå er museum.
Litt av gelenderet på altan. Bordene fikk vi fått av et vennepar da de flyttet. Synes de er fine, trenger kun et strøk med maling så blir som nye!
Litt av utsikta vi har i fra campingvogna.
Det var utrolig godt å endelig ha ei frihelg i lag, mannen min jobber 5-skift og jeg jobber turnus, så det skal godt gjøres at vi får ei helg fri samtidig, og i vinter har jeg jobbet en del ekstra og da selvfølgelig i helgene for det meste. Det var første overnatting i vogna i år og guttene storkosa seg. Da eldstemann kom inn i går for han på oppdagelsesferd i hele vogna, åpnet skap og nesten danset omkring, stort er det jo ikke men han fikk det til! Som dere ser er det jo snø ennå, men inne på Mo er det enda mere. Da vi var her for ei uke sia (bare på dagstur) gikk det ann å gå på ski her så det har tinet bra! Det var kommet opp masse hestehov som guttene halshugget (plukket) på barns vis ;-)

2 comments:

Anonymous said...

Det va et fint spikertelt!

Berit said...

tusen takk!!