Tuesday, April 10, 2007

Prøver...


... å legge inn et bilde ut av et pledd jeg holder på hekle. Det er et bestemorpledd som går i fargene rødt, rosa, lilla og hvitt. Det er 6 kombinasjoner, 12 ruter av hver kombinasjon og jeg er ferdig med 3 kombinasjoner, har begynt på den fjerde. Rutene har jeg heklet i rødt, rosa og lilla og kanten rundt skal være hvit. Oppskrifta fant jeg i ei bok av Erika Knight som heter hekling med stil. Fant boka på Libris på mamutsalget til bare 99,-. Et røverkjøp for det var så mye fint der, bla ei gulvpute som var heklet av lær og den var utrolig stilig.
Hurra eg fikk det til!
Stolen som rutene ligger på var jeg så heldig å få av et vennepar for flere år siden, var meningen at jeg skulle få begge to men tror de angra seg for jeg fikk en annen stol. Det var opprinnelig grønt stoff men jeg og mammaen min tok pusset den litt opp!

1 comment:

Nette said...

Dette blir et fint teppe i søte farger! Ganske gøy å hekle sånn egentlig..bare litt kjedelig å sy de sammen. De oldemorsrutene du så i min blogg er fra et år tilbake, det er ferdig for lengst. Det ble heklet i Alfa-garn og krok nr 9 eller 10! Gikk ganske fort ja!